موقع اعلانات تاسكي رويالأمس في 3:14 pm من طرف  korossamaمزاد سعودي يحتوي على مزاد السيارات و العقار و الأجهزة ولوحات مميزه وارقام مميزهالأربعاء 22 نوفمبر 2017, 7:47 pm من طرف  korossamaاحصل على قنوات تلفزيونية مجانيةالأربعاء 22 نوفمبر 2017, 4:00 pm من طرف  korossamaتملك شقتك الان في مشروع الجادة بالشارقةالأربعاء 22 نوفمبر 2017, 3:15 pm من طرف  korossamaموقع اعلانات تاسكي رويالالأربعاء 22 نوفمبر 2017, 1:37 pm من طرف  korossamaموقع اعلانات تاسكي رويالالأربعاء 22 نوفمبر 2017, 1:36 pm من طرف  korossamaابطال السحر الشيخ سامح الكيشانيالثلاثاء 21 نوفمبر 2017, 8:13 pm من طرف  korossamaتجديد اشتراك بي ان سبورت السعوديةالإثنين 20 نوفمبر 2017, 6:01 pm من طرف  korossamaحيل غير التقليدية لتسهيل عملية تنظيف المنزلالسبت 11 نوفمبر 2017, 9:34 pm من طرف  سجياتطرق لتنظيف المرحاضالخميس 09 نوفمبر 2017, 10:37 pm من طرف  سجيات


أهلا وسهلا بك .
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.


المسلمين فى الجنة :: الاقسام العامة :: المنتدى العام

كاتب الموضوع سليم مشاهدة صفحة طباعة الموضوع  | أرسل هذا الموضوع إلى صديق  |  الاشتراك انشر الموضوع
شاطر
 المشاركة رقم: #
تم النشر فى :16 - 04 - 2014
avatar
عضو جديد
عضو جديد
تواصل معى
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
البيانات
هويتى :
عملى :
عدد المساهمات : 77
الجنس : ذكر
العمر : 23
defaultموضوع: انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب

انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب
انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب

وقفلو عليا فى بلدنا يجى ألف باب وباب

قالولى انت حر امشى ومر

قولت ازاى دا السجن مترفى متر

من هنا لاء ومن هنا لاء

حطونى فى سجن ليه بوابه ومفتحها فى ايد مأمور اقل كلمه عنده هى أ
.......
وطلعت مش انا بس اللى بقول لاء

بس انا اللى قولت لاء والناس قاعده فى مطرحها

ولما جم يقعدونى جنبهم قولتلهم لاء

لاء على النظام ولاءعلى العظام اللى هما مش عظام

لاء على الجلاء وعلى الغلاء واللى من بعده الغباء

ولاء للحكومه ولاء للبهوات اللى فاكرين هيمسكونا

لاء وبسجل اعتراضى . لاء وأقولها قدام البيه والقاضى

قول لاء لو كنت فاضى . قول لاء لو كنت عامل او قاضى

قول لاء تجازى فيها ماقولتك . قول لاء ممكن تحرر بيها اهلك وعيلتك

لاء يعنى اعتراض .. كفايه يعنى لاء

عياط العيل على سريره فى عز نومه يعنى لاء

لاء للعوالم اللى عملين هوانم وكل هانم مش بيتقالها لاء

ولاء للصفار اللى كان فى الاصل خضار

ولاء للدمار اللى كان اصلا عمار

ولاء للشباب اللى شعره شاب من غير ما يقول لاء

بعد مجهوده الطويل شد حيله وقال أمين . قالوله أمين مين يا أبنى ... أ
.....
لسه قدامك اكياس هم ولازم تفتحها يا .... أ
.....
لاء للأثار اللى سافر وطار وأدينا بنقول لاء يمكن حد يسمعها

لاء بصوت عالى فين الاسلام والدين

فرحانه على ايه يا بلدى دى خبتك على الضفتين

ضفه فلس والتانيه طين

وان جمعتى الضفتين تبقى على رأى المثل فلسطين

وياللى هويت الضحك اسمع يابيه

شوف الشعب اللى بيضحك عليه

احزاب وكوادر وائتلافات وبرامج وكل ده مش عارف ليه

اللى هيقول لاء بعد الثورة الحكومه هتلوم عليه

شباب هايص وانا لايص وغيرى بايظ روح شوف فى عنيه

تلاقى اسى وفقر ومجاعه وبرد ومرض مين يداويه

مجارى وعيش وخضار وكل ده محدش حاسس بيه

كلام عن الشريعه والسياحه وسايبين المواطن الزمن يأكل فيه

اقول لاء للحياه و لاء للغزاه و لاء للفقر و أى لاء ممكن حد يسمع نداه

اصحى يا بلد وصحى الناس ومحدش يقول هو في ايه


بقلم



سليم


توقيع : سليم





السبت 26 أبريل 2014, 12:57 am
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الادارة
الرتبه:
الادارة
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
هويتى :
عملى :
عدد المساهمات : 14518
الجنس : ذكر
العمر : 22
احترام قوانين المنتدي :
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.muslims-j.com

مُساهمةموضوع: رد: انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب



شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز

واصل تالقك معنا فى المنتدى

بارك الله فيك أخى ...

ننتظر منك الكثير من خلال إبداعاتك المميزة

لك منـــــــ إجمل تحية ــــــــــى






توقيع : الادارة كريم




اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار .
اللهم إني أعوذ بك من الفقر ،
والقلة والذلة وأعوذ بك من ان أَظلِم أو أُظلَم .
يامقلب القلوب ثبت قلبي على دينك.


الأحد 18 مايو 2014, 7:45 am
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو جديد
الرتبه:
عضو جديد
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
هويتى :
عملى :
عدد المساهمات : 15
الجنس : ذكر
العمر : 26
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

مُساهمةموضوع: رد: انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب


شكرا لك على الموضوع الجميل و المفيد ♥

جزاك الله الف خير على كل ما تقدمه لهذا المنتدى ♥

ننتظر إبداعاتك الجميلة بفارغ الصبر






توقيع : فلسفة احساس





الإثنين 02 يونيو 2014, 12:11 am
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
رئاسة فريق الاشراف
الرتبه:
رئاسة فريق الاشراف
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
هويتى :
عملى :
عدد المساهمات : 1345
الجنس : ذكر
العمر : 18
احترام قوانين المنتدي :
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.muslims-j.com/

مُساهمةموضوع: رد: انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب


كالعادة إبداع رائع وطرح يستحق المتابعة شكراً لك بإنتظار الجديد القادم دمت بكل خير






توقيع : DeeCHa ELBaKry





الأحد 08 يونيو 2014, 10:44 am
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو جديد
الرتبه:
عضو جديد
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
هويتى :
عملى :
عدد المساهمات : 50
الجنس : انثى
العمر : 20
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

مُساهمةموضوع: رد: انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب


●●●
!!!,.,.,., تحيه بعبق الجوري
شكر جزيلا للطرح القيم
ننتظر المزيد من الابداع من اقلامكم الرائعه
تحيتي وتقديري لكم
وددي قبل ردي .,.,.,!!






توقيع : Mony khaled





الخميس 02 يونيو 2016, 10:07 pm
المشاركة رقم: #
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
اعضاء نشطاء
الرتبه:
الصورة الرمزية

avatar

البيانات
هويتى :
عملى :
عدد المساهمات : 500
الجنس : ذكر
العمر : 17
التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

مُساهمةموضوع: رد: انا قولت الحق فى بلدنا قالولى لاء انت كداب


شكرا لك على الموضوع الرائع
لا تحرمنا من جديدك المميز
تحياتى






توقيع : 3ZbNy 7oBk









مواضيع ذات صلة


تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


 
تحويل و برمجة و تطوير الطائر الحر